visite uit Nederland - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu visite uit Nederland - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

visite uit Nederland

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 December 2016 | Kenia, Ukunda

Kerstavond
Na een lange vlucht van Amsterdam naar Nairobi door de douanecontrole heen, gaat meteen op Afrikaans tempo ! Net op tijd de koffers bij elkaar gevonden om vervolgens in te checken voor de vlucht Nairobi - Mombasa. Moesten nog een koffer open gooien, waar herenkostuums inzaten en ook zo'n 50 metalen pennen; die kwamen niet geruisloos door de scanner heen ! Iedereen wenst ons heel hartelijk een 'merry christmas'. In Nairobi is het 'lekker' warm (t'is plaatselijke tijd 22.00 uur), in Mombasa is het warm warm (0.55 uur). Blij om daar Arnold en ons mam te zien......... t'is echt even wennen op dit voor ons nieuwe continent.
Per taxibus in het pikkedonker naar het appartement in Ukunda, we wennen meteen aan het feit dat ze hier links rijden ! Eenmaal aangekomen werden we geholpen door de bewakers met onze bagage en kletsen we nog even bij met elkaar alvorens we ons bed in duiken. Tropisch nachtje; nog even wennen aan het geluid van de 'vans', maar absoluut noodzakelijk voor de verkoeling.

1e Kerstdag (en de enige kerstdag hier)
Al vroeg op; wennen aan bed en temperaturen. Met ons mam even een frisse duik en daarna ontbijtje.Idee komt boven om naar de kerk te gaan, t'is tenslotte Kerstmis en ik ben ook wel nieuwsgierig ! Mijn eerste rit per tuktuk; wel spannend !! We worden van harte welkom geheten bij de kerk; waar komen we vandaan en waar verblijven we hier, ze willen alles weten. We gaan met zijn tweetjes de nog lege kerk in (kunnen er nog wat foto's gemaakt worden), maar die stroomt toch langzaam helemaal vol. Wederom een ervaring; normaal is het erg koud in de kerk, zeker met kerst, maar hier staan de ventilatoren aan en het is erg heet.
Jammer dat we de pastoor niet verstaan, al kun je het een en ander raden en heel af en toe wenst hij ons en nog wat andere mzungus (blanken!) merry christmas. Het koor zingt en swingt fantastisch. Al met al een hele belevis.

• 25 December 2016 - 22:16

Henriëtta:

Heel veel plezier samen, geniet van je break!! Groetjes..

• 26 December 2016 - 00:44

Petra:

Hallo,
    Wat geweldig om zo de kerst samen te vieren.Met zoveel lieve mensen om je heen. Geniet ervan.
    Lieve groeten,
    Petra

• 26 December 2016 - 18:38

Arnold :

dit verslag is geschreven door Inge........... neem t nu af en toe waar voor 'ons mam' ;-)

• 26 December 2016 - 21:11

Hennie En Carel Van Geelen:

Lieve Francien, Arnold, Inge en Sabine,
    Hartelijk dank Inge voor het zojuist gelezen mailbericht met foto's.
    Wat een ervaringen doen jullie nu op zo met elkaar met de kerst samen in een tropische omgeving in het Africaanse continent.
    Voor een zalig kerstmis zijn wij uiteraard nu te laat, maar de beste wensen voor een gezegend en vreugdevol 2017 zijn wij nog op tijd.
    Geniet met elkaar en laat verbondenheid intens zijn.
    Liefs voor jullie allemaal en uiteraard de hartelijke groeten van ons beiden.

• 26 December 2016 - 21:24

Jo En José :

Dank weer voor dit bericht! Fijn dat jullie samen kunnen en mogen genieten.
    Veel lieve groetjes

• 28 December 2016 - 12:51

Diny:

Wat zullen jullie genoten hebben in de kerk, vooral van het koor denk ik !
    Was weer fijn om te lezen. Nog heel veel genieten daar voor iedereen.
    Groetjes Diny

• 30 December 2016 - 20:14

Mieke Bovers:

Hoi allemaal ondanks alles hebben wij ook een fijne kerst gehad.En gaan we met veel vertrouwen het nieuwe jaar beginnen.Voor jullie daar lekker in het zonnetje ook heel veel goede wensen en gezondheid.
    Met kerst kreeg ik van de (schoon) kinderen en kleinkinderen een prachtig kado.Geen goud maar 3pakjes
    in twee pakjes zaten plastic koetjes in de derde een tegoed voor twee koeien.Met het verhaal dat er in Kenia al een koe Benthe Luca en twee geiten Jesse Noah rondlopen maar nog geen Mieke en Wil.
    Dus hoop ik dat jullie nog een keer naar de markt gaan en nog twee koetjes voor mij kopen.
    Omdat ik hier geen plaats heb mogen jullie ze daar aan een arm gezin geven.
    Ik vind dit geweldig ,ik hoop jullie ook.

Groeten van Mieke en de gulle gevers