Bezoek Clinton - Reisverslag uit Bondo, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Bezoek Clinton - Reisverslag uit Bondo, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Bezoek Clinton

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

23 Januari 2016 | Kenia, Bondo

22 jan. Chauffeur Cyprean en 2 medewerkers van Plan Bondo( Francis en Bonface) haalden ons om 8.30 op met een Toyota landcruiser. Gebruikelijke procedure..eerst naar de supermarkt om een grote voorraad in te slaan. Clinton's familie woont in verschillende hutten op een gezamenlijk stuk land bij elkaar ..dus veel magen te vullen!
Fijn dat we zoveel giften gekregen hebben ..die komen hier goed van pas. Dank je wel daarvoor!
De veldwerker van Pan had al voorwerk voor ons gedaan en bij een oud echtpaar een koe op de kop kunnen tikken. Die gingen we bekijken en afrekenen. Later werd ze opgehaald door een oom van Clinton.
Daarna bij de Plan office langs en kennisgemaakt met manager Jennifer waarmee we ook al telefonisch afspraken hadden gemaakt omtrent ons bezoek.
Zij vergezelde ons samen met sponsorcoordinator Maikel naar de familie.
Maar eerst gingen we Clinton van school afhalen..wat was die groot geworden sinds december 2012: een kop groter dan ik en pas in groep 7. Ook hier de school bezichtigen en het gastenboek tekenen.
Vervolgens naar de familie..een warm weerzien met moeder Magaret, zus Belinda en broertje Rony. Maar tot onze ontsteltenis was Clinton's vader overleden , 8 maanden na ons vorige bezoek toen hij al wel ziek was.
We kregen warme melkthee, gekookte maiskolven ( van eigen land ) chapati , soort pannenkoek, en gekookte pinda's te eten.
Daarna werden de kado's uitgepakt. Er was ook nog een zelfgemaakte Paasmemory bij van groep 4 van B.S. Boschakker, de sponsor van Clinton.
Ook veel kleding van diverse sponsors waaronder de gulle gift van Yours fashion uit Beek en Donk. De blouse van hen paste Clinton als gegoten en hij was er heel blij mee. Niet alles werd uitgepakt want time was running en..er was ook nog voor ons gekookt: kip, vis, ugali spinazie en sukumawiki..daar was geen ontkomen aan !
Nog even foto's maken van de koe, door Birgit geschonken, en vernoemd naar haar bijnaam: Beertje.
Er werd veel geoefend op die naam en in het Nederlands vertaald: klein beertje, was dit de 1e beer in heel Kenia! Dat vonden ze geweldig!
Na weer een ontroerend en warm afscheid ,met een gebed door allen voor onze behouden thuiskomst , terug naar Kisumu ( ritje van een uur).

• 23 Januari 2016 - 09:20

Henriëtta:

Toppie, weer een mooi verhaal en ervaring rijker. Geniet ervan, en relax ook voldoende !!! ;-). Groetekes, Henriëtta

• 23 Januari 2016 - 11:58

Birgit:

Leuk verhaal!

• 23 Januari 2016 - 12:44

Diny:

Bedankt voor verslag weer, wens jullie nog een heel goede tijd verder en kijk al uit naar het volgende verslag!

• 23 Januari 2016 - 12:51

Jo En José:

Mooi bericht en mooie foto's, wat kunnen hier veel mensen van genieten!
    Zo reizen we toch een beetje met jullie mee!

• 23 Januari 2016 - 14:52

Inge:

Beertje !! Hoe ga je onze geit noemen ?!
    XXX

• 23 Januari 2016 - 16:26

Ada:

Wat een mooi welkom aan jullie en heel vrolijke foto's! Dank voor het verslag weer.
    Nog een goede tijd daar.

• 24 Januari 2016 - 15:03

Hennie En Carel Van Geelen:

Bedankt voor het verslag en de bijgaande foto's. Geweldig dat jullie ons op deze wijze laten meegenieten van jullie verblijf daar. Geniet van en met elkaar van deze bijzondere reis.
    Liefs en hartelijke groeten van ons voor jullie beiden. Ook nog groeten namens Caroline!

• 24 Januari 2016 - 18:15

Saskia Van Rooij:

Het is altiijd weer een genot om te lezen, wat jullie in Kenia allemaal ondernemen en hoe blij de mensen daarmee zijn! Wij vervolgen met genoegen jullie reis en wensen jullie een mooi vervolg.
    Liefs van Sas en Ilija

• 24 Januari 2016 - 19:36

José Bouma:

Wat zou ik er graag bij zijn... Geniet van alle lieve mensen. Jullie zijn goed bezig.
    Liefs,

José

• 25 Januari 2016 - 13:59

Betsie Keijzers:

ik wens jullie ,daar n hele fijne tijd , betsie.